Handige links voor ouders

Scholen op de kaart

Landelijke website met belangrijke informatie over alle scholen. Met bijvoorbeeld het rapport van de Onderwijsinspectie over de Kristal en een overzicht van diverse schoolresultaten.

www.scholenopdekaart.nl

Balans Digitaal

Voor ouders van kinderen met ontwikkelingsproblemen. Met veel informatie over bijvoorbeeld autisme, ADHD, hoogbegaafdheid, dyslexie en dyscalculie.

www.balansdigitaal.nl

VO Gids

De VO gids wordt gemaakt door een onafhankelijke redactie om leerlingen in groep 8 en hun ouders te informeren bij de overgang van basisschool naar voortgezet onderwijs. De VO gids is toegankelijk voor alle Op de website van VO gids vindt u meer informatie hierover.

VO gids

Leergeld

Stichting Leergeld ondersteunt gezinnen met een smalle beurs, zodat kinderen volwaardig kunnen meedoen aan activiteiten binnen en buiten school.

www.leergeld.nl/stichtsevecht

U-Pas

Met de U-pas kan het hele gezin meedoen aan sportieve en culturele activiteiten, krijgt u korting op bepaalde producten en bij toeristische attracties én zijn er bijdragen voor uw kind. Als u een laag inkomen heeft, is de U-pas gratis. Dit schooljaar kan er maximaal € 75,00 worden afgeboekt van de U-pas van uw kind voor schoolkosten.

www.u-pas.nl

Sociaal Wijkteam

In het Sociaal Wijkteam zitten deskundigen uit verschillende vakgebieden. Zij kunnen u ondersteunen en begeleiden en denken graag met u mee. Samen met u zoeken zij naar een oplossing voor uw vraag of probleem.

Sociaal wijkteam Stichtse Vecht

Ouders.net

Leuke en handige informatie over opvoeding en onderwijs.

www.ouders.net